Úvaly
Radní Středočeského kraje pro veřejnou dopravu, bývalý dlouholetý starosta, právník
Dosažené vzdělání: Vysokoškolské (Právnická fakulta UK, 1996)
Pracovní praxe:
2014 – 2008 Novatrix s.r.o., majitel společnosti (firma podnikajíci v oblasti OZE – fotovoltaické systémy, tepelná čerpadla, micro CHP jednotky, energetické audity, právnická literatura (časopis Trestní právo, Státní zastupitelství, Sbírka soudních stanovisek a rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR)
2008 – 2004 LexisNexis, Reed Elsevior – nakladatelství právnické literatury, ředitel
2004 – 2000 GTS Czech (nyní součást T-mobile), člen představenstva, ředitel pro regionální rozvoj
před rokem 2000 různé pracovní pozice v právnických profesích /advokátní koncipient, podnikový právník atd./
Veřejné funkce a volené orgány: zastupitel města Úvaly od roku 2006, starosta od roku 2014 do roku 2022, člen Finančního výboru zastupitelstva Středočeského kraje od roku 2016 do roku 2020, zastupitel a radní pro veřejnou dopravu Středočeského kraje od roku 2020
Výsledky ve veřejných a volených funkcích (co se Vám podařilo prosadit či realizovat, v jakých funkcích jste působil/a v konkrétních funkčních obdobích):
V uplynulých 4 letech jsem měl na starosti gesci veřejné dopravy ve Středočeském kraji, kam kromě dopravní obslužnosti spadá i rozvoj cyklistické infrastruktury a sítě P+R. Dnes mohu již konstatovat, že se nám s kolegy a kolegyněmi za podpory ostatních členů/ členek rady a zastupitelstva podařilo realizovat největší změny ve veřejné dopravě za minimálně posledních 15 let.
Základním počinem byla finanční stabilizace systému dopravní obslužnosti, kdy kombinací úsporných opatření, veřejných soutěží, ale i nepopulárních kroků jako bylo třeba zdražení jízdného se nám podařilo snížit neudržitelný podíl veřejné dopravy na disponibilním krajském rozpočtu z 38.6% v roce 2021 na 28.8% v roce 2023. Současně s tím jsme zavedli férový a transparentní systém finanční participace obcí a měst na systému dopravní obslužnosti známý jako SDO, kdy každá obec/ město ví, kolik připlácí, za co a podle jakého klíče.
Spolu s tím jsme rozjeli historicky první soutěže na autobusové dopravce, kterými jsme prošli „bez ztráty kytičky“ a které od prosince roku 2024 budou Středočeskému kraji šetřit takřka 400 milionů Kč ročně. Jednalo se zároveň o historicky největší soutěž na autobusové dopravce v historii ČR. Stejně tak jsme kompletně připravili a vyhlásili soutěž na vlakové dopravce. Obojí znamená, že přidělování zakázek „z ruky“ je ve Středočeském kraji minulostí.
Středočeský kraj má také zcela novou koncepci pro výstavbu cyklostezek a rozjela se rozsáhlá projektová příprava na výstavbu sítě krajských P+R.
S ohledem na mé preference a s ohledem na to, že mnoho rozjetých projektů v oblasti dopravy je třeba dotáhnout do konce, rád bych pracoval v orgánu Středočeského kraje, který se bude zabývat problematikou dopravy.
V krajském zastupitelstvu budu prosazovat:
otevřenost v rozhodování, plánování do budoucnosti nevázané na čtyřletý volební cyklus, systematické řešení problematiky infrastrukturního dluhu kraje, vyšší podporu pro rozvoj regionálního školství, veřejné dopravy, recyklace odpadů a ochrany volné krajiny a hospodaření s vodou.
Rodina a zájmy
téměř 23 let ženatý, 3 synové (Tomáš, Martin, Michal – 18,17,14 let)
Zájmy: sport (volejbal, tenis, squash, cyklistika, lyže, turistika), film, fotografování, historická literatura faktu
Osobní motto
Mám dvě
1) I Ty můžeš změnit místo, kde žiješ.
2) Chceš-li pobavit Boha, seznam ho se svými plány do budoucna
… a po zkušenostech posledních 4 let bych přidal ještě jedno: „Někdy je lepší mlčet a vypadat jako debil než promluvit a potvrdit to.“